NAF.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. De blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Les mer her om hvordan NAF behandler informasjonskapsler (Cookies).
Hvilke rettigheter har jeg når den nye elbilen ikke blir levert i tide? Hvem blir ansvarlig for eventuelt økte avgifter? Nettmøtet er nå avsluttet, og vi har besvart alle spørsmål.
Alle har fått svar, medlem eller ikke!
Fikk du ikke stilt spørsmål? Les spørsmål og svar under. Kanskje du finner svar på det du lurer på?
NAF Advokat inviterte igjen til direktesending på Facebook hvor advokater, teknikere og politiske rådgivere denne gangen svarte nærmere på problemstillinger knyttet til elbil. Se opptaket av sendingen øverst i saken!
Juridisk bistand av våre advokater og tekniske eksperter er en eksklusiv medlemsfordel som NAF-medlemmer nyter godt av hele året. Men vi åpnet for alle noen timer i nettmøtet.
Mange spørsmål om forsinkelser
Mange bilkjøpere opplever at bilen de har bestilt er forsinket i produksjon. Dette mener vi:
Avgiftsøkning som påløper etter avtalt levering, må dekkes av forhandler.
Du kan heve kjøpet hvis bilen er forsinket, men må gi forhandler en tilleggsfrist for ny levering.
Du kan kreve erstatning for økonomisk tap som skyldes forsinkelsen.