Familie, Budsjett

Kia e-Niro

Kias elektriske utgave av Niro er en romslig og fleksibel kompakt SUV. e-Niro har en konkurransedyktig rekkevidde på 455 km (WLTP) og en pris som gjør den spennende for mange i Norge.

El Prix sommer 2020

El Prix vinter 2020

Kia e-Niro © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Kia e-Niro er romslig og komfortabel, med større fokus på praktikalitet enn de moderne, minimalistiske finessene som preger mange av konkurrentene i dagens elbilmarked. Med et batteri på 64 kWh og en motor som yter 150 kW, er dette en bil å vurdere for deg som vil ta med familien + bagasje på lengre turer. Modellen leveres kun med forhjulstrekk.

Fordeler

  • Lavt forbruk

  • Mye plass for pengene

Ulemper

  • Aggressiv filassistent

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Sommer 2020

Kia e-Niro

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
42 min
Maks effekt
80 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
48 min (+6min)
Maks effekt
74 kW (-7.5%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

Kia e-Niro ladet fra 10 til 80 prosent på 48 minutter under sommertesten 2020.

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Pris for testbil

401 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

455 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

15.9 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 451 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Kia e-Niro oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

105 cm

Gulv lengde

76 cm

Høyde opp til setekant

45 cm

Åpning bredde

109 cm

Åpning høyde

68 cm

Lignende modeller