Familie, Mellomklasse

Ford Mustang Mach-E

Fords storsatsing Mustang Mach-E har vært vellykket i Norge, med mange egenskaper som passer det norske markedet. Modellen var tidlig ute med rekkevidde over 60 mil. Den selges også i versjoner med kortere rekkevidde og lavere pris.

El Prix sommer 2021

El Prix vinter 2021

El Prix sommer 2022

Testet av

© NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Ford Mustang Mach-E kan leveres med to forskjellige batteripakker - Standard Range og Long Range. SR og LR kan leveres med firehjulstrekk eller bakhjulstrekk, alt ettersom hva kjøperen (og lommeboka) ønsker. Mustang Mach-E er på mange måter en "snill" Mustang, den fungerer som familiebil samtidig som den absolutt ikke er noen sinke med tanke på motoreffekt og håndtering. Modellen leveres med hengerfeste og kan trekke opptil 1500 kg.

Fordeler

  • Lang rekkevidde

  • God komfort

  • Stor frunk (bagasjerom foran)

Ulemper

  • Begrenset bagasjerom bak

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

82

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Sommer 2022

Ford Mustang Mach-E

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
45 min
Maks effekt
150 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
43 min (-2min)
Maks effekt
157 kW (+4.7%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Ford Mustang Mach-E GT ladet fra 10 til 80 prosent på 43 minutter under sommertesten 2022.

Om testbilen

Chassis

SUV

Netto batteripakke

91 kWh

Pris for testbil

675 500 kr

Rekkevidde (WLTP)

500 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

20 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 402 liter
  • Bagasjerom foran: 100 liter

Bagasjeromsstørrelsen i Ford Mustang Mach-E oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Målene i bagasjerommet i Ford Mustang Mach-E.

Fysiske mål

Gulv bredde

103 cm

Gulv lengde

86 cm

Høyde opp til setekant

45 cm

Åpning bredde

109 cm

Åpning høyde

69 cm

Frunk bredde

95 cm

Frunk høyde

37 cm

Frunk lengde

40 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

402 liter

Egenvekt uten fører

2111 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

750 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller