Budsjett, Mellomklasse

Jeep Avenger

Jeep har lansert sin første helelektriske modell og den fremstår som en ekte Jeep som er å regne for en av de tøffeste bilene i kompakt-SUV klassen til nå. Høy bakkeklaring og gjenkjennelig design lar deg ikke ta feil av hva slags bil dette er!

El Prix sommer 2023

El Prix vinter 2024

Foto: Siv Seglem Foto: Siv Seglem (Motor) / © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Jeep Avenger har en batterikapasitet på 52 kWt og dermed en rekkevidde på opptil 400 kilometer etter WLTP-standarden. Jeep omtaler Avenger som "et viktig vendepunkt for merket og er den første av en portefølje som blir introdusert i Europa".

I ekte Jeep-ånd kan føreren velge mellom en rekke kjøremodus, blant annet "Snow", "Mud" og "Sand" som skal gi godt feste på alle typer underlag. Det som kanskje overrasker mest er at bilen for øyeblikket kun leveres med forhjulstrekk, men med 20 centimeter bakkeklaring og 156 hestekrefter skal det være mulig å oppnå det ekstra hakket med fremkommelighet som Jeep er kjent for.

Definitivt en bil for deg som har lengtet etter en helelektrisk Jeep, men også deg som ønsker en kompakt-SUV til en rimelig pris!

Fordeler

  • God bakkeklaring

  • Bra plass til bagasje

  • Car of the Year 2023

Ulemper

  • Mye hard plast i interiøret

  • Litt mye hjulstøy

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Jeep oppgir at Avenger skal lade fra 20 til 80 prosent på 24 minutter. NAF oppfordrer bransjen til å oppgi ladetid fra 10 til 80 prosent, slik at det blir enklere for forbrukerne å sammenligne biler.

el prix Vinter 2024

Jeep Avenger

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
Kommer senere
Maks effekt
100 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
31 min
Maks effekt
101 kW (+1%)
Ladeeffekt (kW) vinter (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Jeep Avenger ladet fra 10 til 80 prosent på 31 minutter under vintertesten 2024.

Om testbilen

Chassis

SUV

Netto batteripakke

50.8 kWh

Pris for testbil

399 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

395 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

15.6 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Bagasjerom i Jeep Avenger

  • Bagasjerom bak: 355 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Jeep Avenger oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

100 cm

Gulv lengde

67 cm

Høyde opp til setekant

42 cm

Åpning bredde

96 cm

Åpning høyde

70 cm

Lignende modeller