NAF.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. De blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Les mer her om hvordan NAF behandler informasjonskapsler (Cookies).

Trek Verve+ 2

Trek Verve+ 2 havner på en sjetteplass i testen på grunn av litt svak motor, kort rekkevidde og svake kjøreegenskaper.


Elsykkel fra Trek

Modell: Verve+ 2
Forbrukerkontakt: Trek Bikes
Pris: ca. 28 000 kr
Totalsum: 6,9 poeng

Elsykkel med gode kjøreegenskaper

Med litt svak motor og forholdvis kort rekkevidde er Trek Verve+ 2 ikke førstevalget for deg som skal sykle langt eller ha god trøkk i oppoverbakkene. Gjennomsnittlig rekkevidde i laboratorietesten er lengre enn sykkelen fra Specialized, som er testens nummer to. Men sykkelen fra Trek mangler motorstyrken, supporten og farten som sykkelen fra Specialized har.

Testpanelet har mye positivt å si om kjøreegenskapene til Trek Verve+ 2. De fremhever blant annet god støtdemping, smidige overganger mellom supportnivå og gir, og gode håndtak. Dessverre trekker det ned at sykkelen fra Trek har ujevn vektfordeling, fordi batteriet er plassert bak på bagasjebrettet. Testpanelet påpeker at det gjør sykkelen litt vinglete å sykle med. Totalt havner sykkelen fra Trek på sjetteplass i testen.

Produktfakta

MotorKrankmotor/Bosch Performance
Antall gir9
Batteri (Wh)Bosch / BBR265 (500)
Støtdemping framgaffel/setepinneJa/ja
Type av bremserSkivebrems foran og bak
Totalvekt 26,3 kg
Oppgitt maksvekt (sykkel + fører + last)136 kg

Utvalgte måleverdier fra laboratorietesten

Maksvekt som de svakeste bremsene klarer på tørt underlag231 kg
Mekanisk motstand i drivverket 40 %
Supportfaktor (maks)2,5
Maks hastighet 27,6 km/t
Oppmålt rekkevidde i laboratoriets måling84 km
Gjennomsnittshastighet v/rekkeviddemåling21,7 km/t

Testresultat karakter 1 til 10

Rekkevidde og support (40 %)7,0
Bremser (20 %)7,0
Kjøreegenskaper og håndtering (20 %)6,4
Teknisk prestasjon (20 %)7,1
Totalvurdering (100 %)6,9

Resultatet fra laboratorietesten er verdsatt og vektet sammen til en totalverdi i samråd med laboratoriet, med en skal fra 1 til 10 der 10 er best.
NAF SYKKEL

Er din sykkel registrert?

Ved å registrere sykkelen din sitt unike rammenummer i sykkelregisteret vårt, vil din sykkel være knyttet til deg. Det vil si at hvem som helst kan spore opp sykkelen til ditt eie. Det er lurt! Medlemskapet koster 199 kr per år.

5. juni 2020
Janne Pedersen, Forbrukerrådgiver

Fant du det du lette etter?