NAF.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. De blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Les mer her om hvordan NAF behandler informasjonskapsler (Cookies).

Cube Touring Hybrid EXC 500

Elsykkelen Cube Touring Hybrid EXC 500 har de beste bremsene i testen og havner på en tredjeplass.


Elsykkel fra Cube

Modell: Touring Hybrid EXC 500
Forbrukerkontakt: Cube
Pris: ca. 30 000 kr
Totalsum: 8,0 poeng

Best av alle elsyklene i bremsetesten

Cube Touring Hybrid EXC 500 har en grei rekkevidde med et gjennomsnitt på 105 kilometer av de fire målingene som er gjort, der rekkevidde testes med ulik helning og ulikt supportnivå.

Sykkelen fra Cube har svært gode bremser og gjør det best av alle syklene i bremsetesten. Den scorer også svært høyt på teknisk prestasjon, blant annet fordi den har lav mekanisk motstand i drivverket og i tillegg har høy score på test av support (el-assist).

Cube scorer også godt på kjøreegenskaper, og testpanelet fremhever at den er stabil, har god støtdemping og lavt lydnivå. På minussiden er det påpekt at sykkelen er litt tung å få i gang uten motor.

Produktfakta

MotorKrankmotor/Bosch Performance
Antall gir11
Batteri (Wh)Bosch/ Powerpack 500 (500)
Støtdemping framgaffel/setepinneJa/ja
Type av bremserSkivebrems foran og bak
Totalvekt 24,7 kg
Oppgitt maksvekt (sykkel + fører + last)140 kg

Utvalgte måleverdier fra laboratorietesten

Maksvekt som de svakeste bremsene klarer på tørt underlag345 kg
Mekanisk motstand i drivverket 32 %
Supportfaktor (maks)2,6
Maks hastighet 25,8 km/t
Oppmålt rekkevidde i laboratoriets måling105 km
Gjennomsnittshastighet v/rekkeviddemåling21,6 km/t

Testresultat karakter 1 til 10

Rekkevidde og support (40 %)7,7
Bremser (20 %)8,6
Kjøreegenskaper og håndtering (20 %)7,2
Teknisk prestasjon (20 %)9
Totalvurdering (100 %)8,0

Resultatet fra laboratorietesten er verdsatt og vektet sammen til en totalverdi i samråd med laboratoriet, med en skal fra 1 til 10 der 10 er best.
NAF SYKKEL

Er din sykkel registrert?

Ved å registrere sykkelen din sitt unike rammenummer i sykkelregisteret vårt, vil din sykkel være knyttet til deg. Det vil si at hvem som helst kan spore opp sykkelen til ditt eie. Det er lurt! Medlemskapet koster 199 kr per år.

5. juni 2020
Janne Pedersen, Forbrukerrådgiver

Fant du det du lette etter?