NAF.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. De blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Les mer her om hvordan NAF behandler informasjonskapsler (Cookies).

Tradisjonell isskrape

Den tradisjonelle isskrapen fikk nok bryne seg på testens desidert hardeste forhold.


Testen ble utført i sterk kulde på fjellet hvor bilen hadde stått en natt ute i under minus 10. Siden det var tørt i luften hadde vi også sprayet på litt vann for at det skulle ise. Isen ble da steinhard, typisk «stålis» og den vanskeligste typen å fjerne. 

Dette tatt med i regnestykket, vil vi fortsatt slå et slag for den helt vanlige isskrapen selv om det var tungt og vanskelig å få av isen. Med litt hjelp fra varmeapparatet i bilen, holder vanlig isskrape lenge og man slipper å bruke penger på nok en «duppedings» som skal lades eller fylles på. Den gjør alltid jobben.

Pris: 49 kr / gratis
Tid: 4 min 34 sek

Fordeler:

  • Den største fordelen er at den er billig (49 kr. for den med børste hos Clas Ohlson) eller gratis, fordi mange selskaper og organisasjoner deler ut som reklamemateriell
  • Snøkosten bør du ha i bilen uansett hvilken metode du bruker for å fjerne isen fra ruta, så du vil alltid ha en klassisk isskrape lett tilgjengelig
  • Kommer godt til i alle hjørner og kanter av vinduene

Ulemper:

  • Uten hjelp fra varmeapparatet i bilen, ga jeg rett og slett opp å fjerne den hardeste isen på frontruta
  • Måtte bruke en god del muskelkraft og det tok en lang tid
12. januar 2022

Fant du det du lette etter?