NAF.no benytter informasjonskapsler (cookies) slik at vi kan yte deg bedre service. De blir hovedsakelig benyttet for trafikkmåling og optimalisering av tjenesten. Les mer her om hvordan NAF behandler informasjonskapsler (Cookies).

0

Test av lading: Volkswagen e-up! 2020

VW e-up brukte 62 minutter på å lade fra 6 til 80 prosent i sommerens test, mens i vinterens test brukte bilen to minutter lenger tid på å lade fra 8 til 79 prosent.

Vinter

Målt av NAF

60 minutter

Ladetid 8-79% målt 2020

29 kW

Maks effekt målt ved lading 2020

Sommer

Målt av NAF

60 minutter

Ladetid 6-80% målt 2020

37 kW

Maks effekt målt ved lading 2020

Ladekurve Volkswagen e-up!
kW (effekt) vinter (8-79%)
kW (effekt) sommer (6-80%)

Dette tester vi i ladetesten:

  • Hvor raskt Volkswagen e-up! 2020 lader fra 10 til 80 prosent.
  • Høyeste effekt og den gjennomsnittlige effekten bilen mottar.
  • Hvor mange kilometer du kan kjøre etter 25 minutters lading.

Slik hurtiglader VW e-up!

Produsenten oppgir at e-up! skal bruke 60 min på å lade fra 0 til 80 prosent ved å bruke en 50 kW lader.

Under sommertesten brukte vi 62 minutter på å lade fra 6 til 80 prosent, mens under vintertesten brukte vi 60 minutter på å lade 8 til 79 prosent. Det er 5 minutter mer enn søsknene Seat Mii electric og Skoda Citigo-e.

Vi får merkelige utslag både på sommer og vinteren når det gjelder e-UP og Seat Mii electric. På vinteren bærer de preg av å slite med å bli driftsvarme og komme seg opp i effekt. I vinter var vi aldri i nærheten av 40 kW.

Nå på sommeren kommer Citigo-e seg høyere opp i effekt, men effekten reduseres tidligere enn i vinter. Spørsmålet er om batteriet skånes mot overoppheting.

11. januar 2021

Les også


Fant du det du lette etter?