0

Test av lading: SEAT Mii electric

Mii electric brukte vi 61 minutter på å lade til 5 til 80 prosent i sommerens test, mens i vinter brukte vi 55 minutter på å lade fra 9 til 80 prosent.

Vinter

Målt av NAF

55 minutter

Ladetid 9-80% målt 2020

32 kW

Maks effekt målt ved lading 2020

Sommer

Målt av NAF

61 minutter

Ladetid 5-80% målt 2020

37 kW

Maks effekt målt ved lading 2020

Ladekurve Seat Mii electric
kW (effekt) vinter (9-80%)
kW (effekt) sommer (5-80%)

Dette tester vi i ladetesten:

  • Hvor raskt SEAT Mii Electric lader fra 10 til 80 prosent.
  • Høyeste effekt og den gjennomsnittlige effekten bilen mottar.
  • Hvor mange kilometer du kan kjøre etter 25 minutters lading.

Slik hurtiglader SEAT Mii electric

Seat Mii electric lader på CCS-kabel og skal lade med 40 kW og bruke 45 minutter på å lade fra 0 til 80 prosent ved å bruke en 50 kW lader.

Under sommertesten brukte vi 60 minutter og 58 sekunder på å lade fra 5 til 80 prosent, mens under vintertesten i brukte vi 55 minutter på å lade fra 9 til 80 prosent.

Vi får merkelige utslag både på sommer og vinteren når det gjelder de trillingene fra VAG. På vinteren bærer de preg av å slite med å bli driftsvarme og komme seg opp i effekt. I vinter var vi aldri i nærheten av 40 kW, og registrerte maks 32 kW som høyeste effekt, og det var kun en kort periode. Jevnt over lå vi på 25 til 30 kW.

Nå på sommeren kommer i nærmere oppgitt effekt, men den faller merkbart ved 40 prosent og halveres. Denne reduksjonen i effekten kommer tidligere enn i vinter, og spørsmålet er om batteriet skånes for overoppheting.

11. januar 2021

Les også


Fant du det du lette etter?