Opel Corsa-e

Opel Corsa er en helektrisk modell som kommer med et 50 kWh batteri og en rekkevidde på 330 km. Bilen fungerer i utgangspunktet som en liten familiebil, men egner seg nok best til kortere turer med lite bagasje.

El Prix vinter 2021

El Prix sommer 2020

Testet av

Opel Corsa-e i Elbiltesten - Sommer 2020

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Ifølge Opel er Corsa E spekket med innovasjoner, blant annet er det den første bilen i sin klasse som er utstyrt med IntelliLux LED Matrix frontlykter, som gir like god sikt som fjernlys uten å blende medtrafikanter. Tiltalende design og god komfort er punkter som skal lukke kunder til den nye elektriske modellen.

Bilen har sanket ros for lengre rekkevidde enn konkurrentene og har en ladekapasitet på opp til 100 kWt.

Fordeler

  • Budsjettvennlig pris

  • Gode kjøreegenskaper

  • Solid rekkevidde- og ladeevne

Ulemper

  • Begrenset bagasjeplass

  • Treg lading over 70 prosent

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

74

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Slik hurtiglader Opel Corsa E

Opel Corsa E lader med inntil 100 kW på en CCS-lader. Opel selv oppgir at bilen bruker 30 min på å lade fra 0 til 80 prosent.

I vintertesten brukte vi 35 minutter og 31 sekunder på å lade fra fra 7-80%.

el prix Vinter 2021

Opel Corsa-e

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
Kommer senere
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
35 min (+5min)
Maks effekt
77 kW
Ladeeffekt (kW) vinter (7-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

Opel Corsa e lader til 80% på 35 minutter om vinteren. Ladekurven til Corsa-e er markant delt inn i intervaller. Den starter med 100 kW, for så å falle rundt 25 prosent til 77 kW. Så faller den ytterligere igjen ved 55 % så ved 75 prosent.

Er du på langtur sparer du tid å penger ved å koble ut etter 70 prosent før effekten faller for siste gang.

Om testbilen

Chassis

Kombikupé

Pris for testbil

284 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

337 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

16.8 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Bagasjerom i Opel Corsa-e

  • Bagasjerom bak: 267 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i Opel Corsa-e oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

101 cm

Gulv lengde

65 cm

Høyde opp til setekant

52 cm

Åpning bredde

83 cm

Åpning høyde

75 cm

Lignende modeller