Mellomklasse

Nissan e-NV200

Nissan e-NV200 tilbys både som sju-seter med mulighet for å slå sammen de to bakerste setene og som to-seters varebil.

El Prix sommer 2020

Testet av

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Det betyr at dette er en av de få elbilene i Norge som har plass til familie med flere enn tre barn. De to bakerste setene kan henges opp lags sideveggen når de ikke er i bruk. Kjørekomforten bærer preg av at dette egentlig er en varebil.

Den nyeste utgaven har et 40 kWh batteri som gir en oppgitt rekkevidde på 280 kilometer. Som varebil kan e-NV200 trekke henger på 410 kilo, mens sjuseteren ikke kan trekke henger.

62

/100 av Motor
Les testen

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

Nissan e-NV brukte 57 min på å lade fra 5 til 80 prosent under sommerens ladetest.

el prix Sommer 2020

Nissan e-NV200

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
42 min
Maks effekt
Kommer senere
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
57 min (+15min)
Maks effekt
40 kW
Ladeeffekt (kW) sommer (5-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

Slik hurtiglader Nissan e-NV 200

Nissan e-NV 200 lader med 40 kW på en CCS-lader. Nissan selv oppgir at bilen bruker 42 min på å lade fra 0 til 80 prosent når du lader på en hurtiglader som gir 50 kW.

Vi brukte 57 min på å lade fra 5 til 80 prosent under sommertesten.

Vi fikk ikke opp informasjon om effekten bilen mottar under lading. Det betyr at vi har regnet oss frem til effekten vi har ladet med basert på kilometeranslaget og kilowatt-timene mottatt.

Tross en noe vinglete start holdt effekten jevnt over nesten hele ladesesjonen og avslutter ved 80 prosent på 24 kW.

Om testbilen

Chassis

Flerbruksbil

Pris for testbil

349 840 kr

Rekkevidde (WLTP)

200 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

25.9 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Lignende modeller