Budsjett, Familie

MG Marvel R

MG Marvel R kommer med to alternative drivlinjer, firehjulstrekk og bakhjulsdrift. Velger du sistnevnte – får du med ekstra plass foran i "frunken".

El Prix vinter 2023

El Prix sommer 2023

© NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Marvel R er 30 cm lengre enn lillebror, og med 50 liter bagasjeplass ekstra, mulighet for firehjulsdrift og tilhengerfeste så kategoriseres denne som en litt større SUV enn den kompakte ZS EV.

Denne modellen kommer med to alternative drivlinjer, firehjulstrekk bakhjulsdrift med maksimal effekt på 132 kW / 180 hk. Dette holder til henholdsvis 370 og 402 km rekkevidde etter WLTP-standarden. Begge variantene leveres med et 70 kWt batteri.

MG Marvel R kommer med funksjonen V2L (Vehicle-to-Load). En teknologi som gjør det mulig å overføre energi fra batteriet til eksterne elektriske systemer ved behov.

Fordeler

  • Kan trekke henger på 750 kilo

Ulemper

  • Lite bagasjerom, men versjonen med bakhjulsdrift har til gjengjeld en «frunk» foran

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

MG Marvel R 2WD lader med CCS-kontakt, og skal i følge produsenten bruke 38 minutter på å lade til 80 prosent. Høyeste effekten bilen lader med er oppgitt å være 94 kW.

el prix Sommer 2023

MG Marvel R

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
38 min
Maks effekt
94 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
39 min (+1min)
Maks effekt
88 kW (-6.4%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri, og gjennomsnittlig ladeeffekt.

Testresultater

Under sommerens test brukte vi 40 minutter og 6 sekunder på å lade fra 8 til 80 prosent. Da hadde vi mottatt 51,6 kWt. Høyeste effekt vi registrerte var 88 kW.

Om testbilen

Chassis

SUV

Netto batteripakke

65 kWh

Pris for testbil

434 890 kr

Rekkevidde (WLTP)

402 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

19.4 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Bagasjeromsstørrelsen i MG Marvel R oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Det er ikke bagasjerom foran i modellen med firehjulstrekk.

Fysiske mål på bilder

Målene i bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

103 cm

Gulv lengde

86 cm

Høyde opp til setekant

43 cm

Åpning bredde

103 cm

Åpning høyde

64 cm

Om testbilen

Chassis

SUV

Bagasjerom bak

357 liter

Nyttelast

403 kg

Taklast

50 kg

Egenvekt uten fører

1810 kg

Tillatt totalvekt

2288 kg

Hengerfeste

Nei

Tilhengervekt

750 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller