0

Ladetest Hyundai IONIQ 5

Hyundai IONIQ 5 brukte drøye 21 minutter på å lade fra 2 til 80% på sommeren.

Vinter

Oppgitt for testbil

Kommer

Testresultat kommer vinteren 2022

Målt av NAF

Kommer

Testresultat kommer vinteren 2022

Kommer

Testresultat kommer vinteren 2022

Kommer

Testresultat kommer vinteren 2022

Sommer

Målt av NAF

19 minutter

Ladetid 6-80% målt 2021

220 kW

Maks effekt målt ved lading 2021

Ladekurve Hyundai IONIQ 5
kW (effekt) sommer (6-80%)

Slik hurtiglader Hyundai IONIQ 5

IONIQ 5 lader med CCS-kontakt, og skal bruke 18 minutter på å lade til 80%, i følge produsenten. Fra hvilken batteriprosent den tiden gjelder, opplyses det ikke om. Ioniq5 skal lade med er inntil 220 kW.

Under sommertesten brukte vi 21 minutter og 25 sekunder på å lade fra 2-80%. Da hadde vi mottatt 59,83 kWt. Høyeste effekt vi målte var 220 kW.

IONIQ 5 starter ladingen på 200kW, og bruker noe tid på å nå maks effekt på 220 kW ved 45%. Etter det faller ladeeffekten til rundt 176-179 kW. Ioniq5 avslutter særdeles sterkt ved å lade med 115 kW ved 80%. Effekten faller ikke før 85 %, men da kun til 96 kW.

Slik gjorde vi testen

Ladetesten er gjort etter at bilene er kjørt aktivt på motorvei i to timer. De har så kjørt rett til ladestasjonen, uten å stå i kø og vente på plass. Alle har ladet fra under 10 prosent til 80 prosent.

Les også rekkeviddetest av Hyundai IONIQ 5

7. juni 2021

Les også


Fant du det du lette etter?