Budsjett, Mellomklasse

DS DS 3 E-Tense

DS 3 E-Tense er en kompakt SUV med WLTP-rekkevidde på 403 kilometer.

El Prix sommer 2020

El Prix vinter 2021

El Prix sommer 2023

DS 3 E-Tense. Foto: NAF Foto: Harald Wisløff

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Franske DS startet som et undermerke til Citroën, men ble i 2014 skilt ut som et eget bilmerke. De første modellene av elektriske DS 3 E-Tense kom til Norge i 2020.

DS 3 E-Tense er en kompakt SUV med en oppgitt rekkevidde på 403 kilometer etter WLTP-standarden og en oppgitt maksimal ladehastighet på 100 kW.

Fordeler

  • God komfort

  • Lavt støynivå

Ulemper

  • Høyere pris enn relevante konkurrenter

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

el prix Sommer 2020

DS DS 3 E-Tense

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
30 min
Maks effekt
100 kW
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
34 min (+4min)
Maks effekt
100 kW (0%)
Ladeeffekt (kW) sommer (10-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Testresultater

DS E-Tense ladet fra 10 til 80 prosent på 34 minutter under sommertesten 2020.

Om testbilen

Chassis

SUV

Netto batteripakke

50 kWh

Pris for testbil

428 900 kr

Rekkevidde (WLTP)

320 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

14.7 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

  • Bagasjerom bak: 350 liter
  • Bagasjerom foran: Nei

Bagasjeromsstørrelsen i DS 3 E-Tense oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Mål på bagasjerommet.

Fysiske mål

Gulv bredde

102 cm

Gulv lengde

64 cm

Høyde opp til setekant

53 cm

Åpning bredde

96 cm

Åpning høyde

80 cm

Lignende modeller