Familie, Premium

BMW i7

BMW i7 er den første helelektriske modellen i den luksuriøse 7-serien fra BMW. Komfort og moderne design står i fokus på den nye modellen, som samtidig klarer å beholde deler av det klassiske utseendet.

El Prix sommer 2023

El Prix vinter 2023

Grå BMW i7 foran grønne busker, foto: Tomm W. Christiansen © NAF

Startpris

Ikke oppgitt

Rekkevidde

Ikke oppgitt

Forbruk / 100 km

Ikke oppgitt

Drivhjul

Ikke oppgitt

Egenvekt uten fører

Ikke oppgitt

Bagasjerom

Ikke oppgitt

Nyttelast

Ikke oppgitt

Tilhengervekt

Utilgjengelig

Batterikapasitet på i7 er 107 kWt, noe som betyr at modellen har en rekkevidde på opp til 625 km (WLTP) avhengig av utstyrsnivå. 0-100 km/t på 4,7 sekunder og en toppfart på 240 km/t beviser at luksusdyret ikke akkurat er en sinke. I tillegg til BMW Curved Display som vi er blitt vant med i i-modellene så har i7 muligheten til å gjøre baksetene om til en kinosal, en ultrabred 31 tommers skjermmed 8K-oppløsning kan nemlig felles ned fra taket – alt akkompagnert av et Bowers & Wilkins Surrround sound system med 18 høytalere. Luksus med stor L her altså.

BMW i7 xDrive60 kan bestilles i Norge og har en startpris på godt over 1 million kroner(!)

Fordeler

  • Fantastisk komfort

  • Trygg og stabil i alle hastigheter

Ulemper

  • Elektrisk åpning og lukking av dører er ikke for de utålmodige

  • Prisen er absolutt ikke for alle

NB: Dette er basert på våre rådgivere sine faglige og personlige preferanser.

Test av rekkevidde

Dette tester vi under rekkeviddetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene starter med fulladet batteri og kjører en fastlagt rute frem til de går tom for strøm. På den måten kan vi si noe om hvor lang rekkevidde bilene har i praksis, samt hvor langt de går etter at bilen oppgir at den er tom.

Test av lading

BMW i7 lader fra 8% til 80% på 31 minutter.

el prix Sommer 2023

BMW i7

Oppgitt for testbil
Ladetid (10–80%)
34 min
Maks effekt
Kommer senere
Målt av NAF
Ladetid (10–80%)
31 min (-3min)
Maks effekt
199 kW
Ladeeffekt (kW) sommer (8-80%)

Grafen viser bilens ladekurve fra 10–80% oppladet batteri.

Om testbilen

Chassis

Sedan

Pris for testbil

1 965 775 kr

Rekkevidde (WLTP)

594 km

Forbruk / 100 km (WLTP)

19.5 kWh

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Dette tester vi under ladetesten

To ganger i året (sommer og vinter) tester NAF og Motor ladetid og ladeeffekt på et utvalg elbiler på det norske markedet. Bilene kjøres varme i minst to timer og batteriet forvarmes dersom mulig. Deretter analyseres ladetid og ladeeffekt fra 10 – 80% batteri.

Test av bagasjerom

Vi har målt størrelsen på bagasjerommet i BMW i7 i centimeter.


Bagasjeromsstørrelsen i BMW i7 oppgis i antall liter, men dette forteller lite om hvorvidt du får plass til det du ønsker.

For at du skal få et inntrykk av størrelsen på bagasjerommet, har vi målt bredde, lengde og høyde fra gulvet opp til setet, i tillegg til bredde og høyde på bakluke-åpningen.

Fysiske mål på bilder

Målene i bagasjerommet i cm.

Fysiske mål

Gulv bredde

78 cm

Høyde opp til setekant

45 cm

Åpning bredde

107 cm

Åpning høyde

50 cm

Om testbilen

Chassis

Sedan

Bagasjerom bak

500 liter

Nyttelast

535 kg

Egenvekt uten fører

2640 kg

Tillatt totalvekt

3250 kg

Hengerfeste

Ja

Tilhengervekt

2000 kg

Opplysningene er hentet og gjengitt med samtykke fra Opplysningsrådet for veitrafikken AS, ofv.no. Enkelte verdier kan avvike for spesifikke varianter av bilmodellen. Kontakt din forhandler for ytterligere informasjon.

Lignende modeller