Test av rekkevidde: Audi e-tron Sportback 55
Audi e-tron Sportback kjørte 421,2 kilometer i NAF og Motors rekkeviddetest.
Vinter
Oppgitt for testbil
376 km
Rekkevidde (WLTP)
23.9 kWh/100km
Forbruk (kWh/100km)
Målt av NAF
Kommer
Testresultat kommer 2021
Kommer
Testresultat kommer 2021
Sommer
Oppgitt for testbil
376 km
Rekkevidde (WLTP)
23.9 kWh/100km
Forbruk (kWh/100km)
Målt av NAF
436.1 km
Rekkevidde målt sommeren 2020
19.8 kWh/100km
Forbruk målt sommeren 2020
Dette tester vi:
- Den faktiske rekkevidden til Audi e-tron Sportback 55.
- Vi har testet bilen både på vinterføre og sommerføre.
- Hva som skjer når bilen får lavt batterinivå og går tom for strøm.
Rekkevidde om sommeren
Sommeren 2020 testet vi Audi e-tron Sportback 55 S Line. Den har en WLTP rekkevidde på 376km. Testmodellen har en prislapp på 835.900 kroner og er utstyt med 20" dekk.
Sportback er lillebroren til tidligere lanserte e-tron 55 SUV. Også denne finnes i to batteristørrelser 50 og 55. Vi har tatt med Sportback og SUV 55 med i rekkeviddetesten, for å se på forskjellen mellom de to bilene.
Elbilen kjørte fem mil lenger enn oppgitt WLTP
Audi e-tron 55 Sportback startet fra Oslo med 372 kilometer oppgitt i rekkeviddemåleren. Forbruket ut fra Vulkan parkeringshus var 15,4 kWt/100 km. Ved Ringebu, før klatringen opp til Dombås, ble det gjennomsnittlige forbruket målt til 20,1 kWt/100 km .
55 Sportback kjørte 436,1 kilometer før bilen stoppet helt opp mellom Folldal og Ringebu. Ved endt rekkeviddetest endte forbruket på 19,8 kWt/100km.
Les også
Rimelige nykommere leverer på rekkevidde
Lyst til å kjøre 645 kilometer med elbil uten å lade? NAF og Motors elbiltest viser den faktiske rekkevidden til 29 elbiler på det norske markedet. Mange av de rimelige nykommerne imponerer.Oversikt over elbilers rekkevidde og ladehastighet
NAF og Motor tester den faktiske rekkevidden og ladehastigheten på elbiler i norske forhold.
Fant du det du lette etter?